Een schematisch diagram met een vogelszicht van een kronkelende weg met verschillende bollen en balken die gebeurtenissen en beschrijvingen aangeven, waaronder 'Geschiedenis van mijn woede', 'De clown', 'We moeten voor', en verschillende jaren van 2019 tot 2024, met enkele woorden in het Nederlands en tekeningen die refereren aan therapie, publicaties, muziek en films.

Giuseppe Minervini (1994) is filosoof, muzikant, producer, filmmaker, redacteur en schrijver — of, anonieme neuroot. Hij debuteerde in 2023 met Krank (Uitgeverij De Geus). Een tweespalt beheerst zijn werk: zo compromisloos graaft hij met een groot menselijk en filosofisch doorzicht naar de bodem, als wel naast het leven — in dodencellen, gekkenhuizen, ivoren instituten  — zo gulzig gehoorzaamt hij aan zijn nieuwsgierige honger middenin de onvoorspelbaarheid te staan.  Zijn eigenzinnige oeuvrebouw kan je volgen onder de noemer Geschiedenis van mijn woede // Anthologie van het enthousiasme, door je te abonneren op zijn compostromanfeuilleton

Samenwerken? Mail naar info@giuseppeminervini.be   

BIBLIOGRAFIE

Proza

Krank. Amsterdam: De Geus, 2023. 

“Zomerdagboek (3) Eigenzinnigheid als wat de claustrofoob overkomt”, Passa Porta Magazine, (2020): https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-3-eigenzinnigheid-als-wat-de-claustrofoob-overkomt

“Zomerdagboek (2) Er is een buiten in mijn verlangen”, Passa Porta Magazine, (2020): https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-2-er-is-een-buiten-in-mijn-verlangen

. “Zomerdagboek (1) De balans beschermen”, Passa Porta Magazine, (2020):
https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-1

“Molloy’s kiezels”, Deus ex Machina, 169 (2019): 52. 

“Uitvaart Ballast”, De Gids, 3 (2019): 16-17.
https://www.de-gids.nl/artikelen/uitvaart-ballast.  

“Hadya en de halfgod”, deBuren Magazine, (2019)
: https://deburen.eu/magazine/hadya-en-de-halfgod

“Akoestiek”, De Optimist, (2017):
https://www.deoptimist.net/2017/12/akoestiek-giuseppe-minervini/.  

“Uitzonderingen op maandag”, Gieriek&NVT(2017). 

“We zijn goden met kringspieren”, Passionate, (2017):
https://passionateplatform.wordpress.com/2017/04/13/we-zijn-goden-met-kringspieren/

“Mastodont”, DW B, 3 (2017): 90-96.
https://www.dwbarchief.be/uitgave/2017/3/met-ivo-michiels-gesprek/giuseppe-minervini/mastodont.html

“Bloemstenen”, Extaze 5, 4 (2017): 74-77. 

“Nooit meer de conifeer (zkv-ketting)”, De Titaan 3, 12 (2016): 4.   

“Oneindig lange benen”, Passionate, (2016):
https://passionateplatform.wordpress.com/2016/07/22/oneindig-lange-benen/

“Skelet in ridderkleren”, Gierik&NVT, (2016). 

“Virtuele navelstrengen en hoe ze door te knippen”, Hard//Hoofd, (2016):
https://hardhoofd.com/kort-verhaal-virtuele-navelstrengen-en-hoe-ze-door-te-knippen/ 

“Tijgerstrepen”, Hard//Hoofd, (2016):
https://hardhoofd.com/kort-verhaal-tijgerstrepen/.

“Amputatie”, DW B, 3 (2016): 76-83.
https://www.dwbarchief.be/uitgave/2016/3/graphic-poem/giuseppe-minervini/amputatie.html

“Fouten tegen de geslachtsgemeenschap”, Extaze 4, 3 (2015): 63-67.

“De goede slechte schrijver”, Extaze 3, 3 (2014): 83-88. 

Poëzie 

“Ontmoeting XXV”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 161. 

“Een beschonken drummer”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 160.

“Alle biografen zijn middelmatige mensen”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 159.

“Datum op het ei”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 158. 

“I.M. ”, DW B, 2 (2019): 101-102. 

“Mijn vader op zee.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019. 

“Gras op vader (requiem met vertraging).” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019. 

“Morfine.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019. 

“Vader de zeemeermin.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019. 

“De moeder.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019. 

“Flessenpost”, Kluger Hans, 34 (2018): 83. 

“Trillen zonder vibratie; dicam”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 185. 

“Hebben zij leven zonder verhaal?”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 184. 

“Kyrie van honderd aspirientjes”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 183.

“Gras op vader (requiem met vertraging”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 182.