BIBLIOGRAFIE
Proza
Krank. Amsterdam: De Geus, 2023.
“Zomerdagboek (3) Eigenzinnigheid als wat de claustrofoob overkomt”, Passa Porta Magazine, (2020): https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-3-eigenzinnigheid-als-wat-de-claustrofoob-overkomt.
“Zomerdagboek (2) Er is een buiten in mijn verlangen”, Passa Porta Magazine, (2020): https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-2-er-is-een-buiten-in-mijn-verlangen.
. “Zomerdagboek (1) De balans beschermen”, Passa Porta Magazine, (2020):
https://www.passaporta.be/nl/magazine/zomerdagboek-1.
“Molloy’s kiezels”, Deus ex Machina, 169 (2019): 52.
“Uitvaart Ballast”, De Gids, 3 (2019): 16-17.
https://www.de-gids.nl/artikelen/uitvaart-ballast.
“Hadya en de halfgod”, deBuren Magazine, (2019)
: https://deburen.eu/magazine/hadya-en-de-halfgod.
“Akoestiek”, De Optimist, (2017):
https://www.deoptimist.net/2017/12/akoestiek-giuseppe-minervini/.
“Uitzonderingen op maandag”, Gieriek&NVT(2017).
“We zijn goden met kringspieren”, Passionate, (2017):
https://passionateplatform.wordpress.com/2017/04/13/we-zijn-goden-met-kringspieren/.
“Mastodont”, DW B, 3 (2017): 90-96.
https://www.dwbarchief.be/uitgave/2017/3/met-ivo-michiels-gesprek/giuseppe-minervini/mastodont.html.
“Bloemstenen”, Extaze 5, 4 (2017): 74-77.
“Nooit meer de conifeer (zkv-ketting)”, De Titaan 3, 12 (2016): 4.
“Oneindig lange benen”, Passionate, (2016):
https://passionateplatform.wordpress.com/2016/07/22/oneindig-lange-benen/.
“Skelet in ridderkleren”, Gierik&NVT, (2016).
“Virtuele navelstrengen en hoe ze door te knippen”, Hard//Hoofd, (2016):
https://hardhoofd.com/kort-verhaal-virtuele-navelstrengen-en-hoe-ze-door-te-knippen/
“Tijgerstrepen”, Hard//Hoofd, (2016):
https://hardhoofd.com/kort-verhaal-tijgerstrepen/.
“Amputatie”, DW B, 3 (2016): 76-83.
https://www.dwbarchief.be/uitgave/2016/3/graphic-poem/giuseppe-minervini/amputatie.html.
“Fouten tegen de geslachtsgemeenschap”, Extaze 4, 3 (2015): 63-67.
“De goede slechte schrijver”, Extaze 3, 3 (2014): 83-88.
Poëzie
“Ontmoeting XXV”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 161.
“Een beschonken drummer”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 160.
“Alle biografen zijn middelmatige mensen”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 159.
“Datum op het ei”, Het Liegend Konijn, 2 (2023): 158.
“I.M. ”, DW B, 2 (2019): 101-102.
“Mijn vader op zee.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019.
“Gras op vader (requiem met vertraging).” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019.
“Morfine.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019.
“Vader de zeemeermin.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019.
“De moeder.” In 10 voor 10, 55, Haarlem: In de Knipscheer, 2019.
“Flessenpost”, Kluger Hans, 34 (2018): 83.
“Trillen zonder vibratie; dicam”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 185.
“Hebben zij leven zonder verhaal?”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 184.
“Kyrie van honderd aspirientjes”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 183.
“Gras op vader (requiem met vertraging”, Het Liegend Konijn, 1 (2018): 182.
Giuseppe Minervini (1994) is filosoof, muzikant, redacteur en schrijver — of, anonieme neuroot. Hij debuteerde in 2023 met Krank (Uitgeverij De Geus).
Een tweespalt beheerst zijn werk: zo compromisloos graaft hij met een groot menselijk en filosofisch doorzicht naar de bodem, als wel naast het leven — in dodencellen, gekkenhuizen, ivoren instituten — zo gulzig gehoorzaamt hij aan zijn nieuwsgierigheid en gaat hij middenin de levensintensiteit staan. rekto:verso: “Een auteur die polsslag van onze tijd haarfijn aanvoelt.”
Als romancier werkt hij aan een tweede gooi, als producer aan een muziekstudio in @Atelier Nooitgedacht te Kortrijk, als componist aan een eerste reeks albums en als muzikant aan een YouTube-kanaal (@GiuseppeMinervini-sound). Daarnaast werkt hij freelance als dramaturg, scenarist, redacteur en literatuurcriticus. Zijn artistieke streven kan je volgen onder de noemer Geschiedenis van mijn woede // Anthologie van het enthousiasme, door je te abonneren op zijn compostromanfeuilleton.
Samenwerken? Mail naar info@giuseppeminervini.be